Fris & Quick

Krijg meer inzicht in jouw doelgroep, of antwoord op een vraag!

Kwantitatieve werving - Fris & Quick

  • Snel even een paar vragenstellen aan je doelgroep?
  • Thermometer in de markt.
  • Je wilt geen uitgebreid onderzoekstraject optuigen, maar ‘gewoon even snel’ aan een paar honderd mensen vragen: "Wat vinden jullie hiervan?"

Steeds vaker krijgen we de vraag of we onze respondentendatabase ook kunnen inzetten voor korte kwantitatieve onderzoeken. Dat kan aangezien wij een eigen database hebben van 25.000 respondenten door heel Nederland.

Deze respondenten doen af en toe mee met kwalitatief onderzoek maar zijn ook in te zetten bij een online vragenlijst voor een kwantitatief onderzoek.

Optie 1: Wij programmeren, jij ontvangt

Jij bedenkt de vragen, voegt eventueel afbeeldingen of video's toe, en wij programmeren alles in ons systeem. De respondenten zien jouw vragen in een vertrouwde omgeving en kunnen de vragenlijst zelf makkelijk op hun laptop of telefoon invullen. Doordat de data direct wordt opgeslagen in ons systeem, kunnen we via een snelle export de resultaten snel leveren.

Optie 2: Jouw eigen vragenlijst

Liever werken met je eigen systeem? Geen probleem. We stellen de respondenten eerst een paar criteriavragen en sturen dan een bevestigingsmail met een link naar jouw vragenlijstomgeving. Zo heb je zelf direct toegang tot de resultaten.

Voor bepaalde vraagstukken is het een ideale oplossing, zoals:

  • Merkbekendheid en -perceptie: Hoe bekend is jouw merk? Wat voor gevoel hebben mensen bij jouw dienst?/li>
  • A/B-testen: Welk ontwerp spreekt meer aan? Design A of B?
  • Merkpositionering: Word je gezien als premium? Als duurzaam? Als toegankelijk?
  • Prijsperceptie: Wat denken mensen dat jouw product kost?

Wij denken graag met je mee.

Heb je vragen, of wil je een offerte aanvragen? Neem dan contact op met Kai, via: 020-530 5000, kai@bureaufris.nl, of respondenten@bureaufris.nl

Kwantitatieve werving - Fris & Quick


  • Snel even een paar vragenstellen aan je doelgroep?
  • Thermometer in de markt.
  • Je wilt geen uitgebreid onderzoekstraject optuigen, maar ‘gewoon even snel’ aan een paar honderd mensen vragen: "Wat vinden jullie hiervan?"

Steeds vaker krijgen we de vraag of we onze respondentendatabase ook kunnen inzetten voor korte kwantitatieve onderzoeken. Dat kan aangezien wij een eigen database hebben van 25.000 respondenten door heel Nederland.

Deze respondenten doen af en toe mee met kwalitatief onderzoek maar zijn ook in te zetten bij een online vragenlijst voor een kwantitatief onderzoek.

Optie 2: Jouw eigen vragenlijst

Liever werken met je eigen systeem? Geen probleem. We stellen de respondenten eerst een paar criteriavragen en sturen dan een bevestigingsmail met een link naar jouw vragenlijstomgeving. Zo heb je zelf direct toegang tot de resultaten.

Voor bepaalde vraagstukken is het een ideale oplossing, zoals:

  • Merkbekendheid en -perceptie: Hoe bekend is jouw merk? Wat voor gevoel hebben mensen bij jouw dienst?/li>
  • A/B-testen: Welk ontwerp spreekt meer aan? Design A of B?
  • Merkpositionering: Word je gezien als premium? Als duurzaam? Als toegankelijk?
  • Prijsperceptie: Wat denken mensen dat jouw product kost?

Wij denken graag met je mee.

Heb je vragen, of wil je een offerte aanvragen? Neem dan contact op met Kai, via: 020-530 5000, kai@bureaufris.nl, of respondenten@bureaufris.nl


Voordelen voor onze opdrachtgevers

  • Om meer bedrijven kennis te laten maken met onderzoek.
  • Voor bedrijven die nog niet veel onderzoek doen.
  • Voor bedrijven die maar een paar vragen hebben en niet een heel onderzoek willen opzetten.
  • Om laagdrempelig kennis te maken met onderzoek.
  • Om snel inzichten te verzamelen voor o.a. Reclame-, strategie- en designbureaus.
  • Kan aanvulling zijn van kwalitatief onderzoek, ook nog even kwantitatief testen.

Voordelen panel

  • Onze panelleden krijgen vaker de kans om mee te doen aan marktonderzoek, waardoor het panel actief blijft.
  • Jongeren staan over het algemeen minder open voor traditioneel onderzoek, dus deze manier biedt uitkomst.
  • Meerdere opdrachtgevers hebben aangegeven hier geïnteresseerd in te zijn, met Fris & Quick kunnen wij onze opdrachtgevers beter en vaker ondersteunen.

Wat zeggen onze opdrachtgevers?

GZ-Punt

Dankjewel voor jullie mega snelle terugkoppeling van jongeren panel. Dit is waardevol voor ons om meer inzicht te krijgen in onze doelgroep. We zijn nog bezig met hoe we deze informatie gaan toepassen. Inzicht was deels al wat we wisten uit eerder onderzoek en dachten. Maar gaf ook aanvullende informatie, dus dank daarvoor!